Jak reklamować klinikę w wyszukiwarce Google?

Według badania przeprowadzonego przez Gemius w lipcu 2016 roku, Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce. Dociera ona do 96% polskich internautów, co daje jej pozycję lidera wśród wszystkich innych wyszukiwarek.

Popularność wyszukiwarki może mieć związek z poszukiwaniem informacji przez nabywców. Jest to etap, który rozpoczyna cały proces zakupu. To jeden z głównych powodów, dla których przychodnie medyczne powinny reklamować się właśnie w wyszukiwarce Google.

Reklama w wyszukiwarce – Google Ads

Narzędzie, które to umożliwia nazywa się Google Ads –  system reklamowy pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli konkurencja w Twoim regionie jest bardzo wysoka, to skorzystanie z tego narzędzia pomoże wyróżnić się wśród niej. Dodatkowo zwiększysz świadomość Twojej marki wśród potencjalnych klientów.

Załóżmy, że Twoja placówka znajduje się w Warszawie i specjalizuje się w stomatologii lub ma najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. Kiedy potencjalny klient wpisze w Google ‘dobry lekarz stomatologia Warszawa’, to strona www Twojej placówki może pojawić się jako pierwszy wynik. To powoduje, że klient ma już styczność z Twoją kliniką i jest większe prawdopodobieństwo, że kliknie właśnie w link do Twojej strony www.

Poniżej na zdjęciu przedstawiona jest przykładowa reklama Google. Po wpisaniu frazy ‘oprogramowanie medyczne’ pojawiła się reklama programu egabinet.pl. Reklamę można rozpoznać po małym prostokącie informującym o tym, że pozycja w wyszukiwarce osiągana jest dzięki reklamie w Google Ads.

Przy tworzeniu reklam w Google Ads znaczenie ma kilka kwestii:

  • Słowa kluczowe – frazy, na które klinika się reklamuje
  • Jakość reklamy – dopasowanie reklamy do oczekiwań szukających
  • Docelowa strona www – treści strony odpowiadające na zapytania

Jak utrzymać równowagę między życiem prywatnym a pracą będąc lekarzem?

Utrzymanie równowagi między pracą a życiem prywatnym sprawia Ci trudność? Pacjenci wydzwaniają po 22 i nie dają chwili spokoju? Dowiedz się jak zorganizować czas, aby zachować cenną w dzisiejszych czasach równowagę, tzw. Work-life balance.

Załóż telefon służbowy

Jeśli pacjenci dzwonią do Ciebie po 22, wypisują SMSy na urlopie i nie dają spokoju w niemal każdej chwili dnia, to znak, że czas założyć telefon służbowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mógł odciąć się od pracy w dowolnym momencie, czy to na urlopie, czy po godzinie 22. Zawód lekarza nie jest łatwy, istnieje przeświadczenie, że wymaga gotowości w każdym momencie dnia i nocy. Nie do końca tak jest. Chociaż większość pacjentów z pewnością doceni, że o 22 odpiszesz im na SMS i poradzisz co mają zrobić w przypadku bolącego brzucha, należy pamiętać, że taki tryb pracy odbija się to na Twoim zdrowiu i życiu prywatnym. Warto zorganizować pracę tak, żeby pacjenci nie ucierpieli, ale żebyś Ty mógł też odetchnąć po ciężkim dyżurze czy dniu w pracy. Oddzielny telefon przeznaczony stricte do spraw służbowych jest doskonałym rozwiązaniem.

Zorganizuj swoją recepcję

Jeżeli tylko masz taką możliwość, zatrudnij osobę do rejestrowania wizyt. Dodatkowo możesz wypróbować aplikacje medyczne, w których pacjenci będą mogli rejestrować się sami. Jeżeli pacjenci nie dają Ci spokoju w ciągu dnia i co chwilę odbierasz telefony z prośbą o rejestrację wizyty, spróbuj zatrudnić osobę do obsługi kalendarza. Może to być osoba pracująca zdalnie, zatem nie musi być fizycznie w Twoim gabinecie.

Inną opcją jest rejestracja wizyty online przez samego pacjenta. Wiele osób docenia takie rozwiązanie, ponieważ otrzymuje powiadomienie SMS lub email po zarejestrowaniu wizyty, dzięki czemu pamięta o wizycie. Ty oszczędzasz czas i pieniądze, a pacjent jest zadowolony. eGabinet ma w swojej ofercie widget rejestracji online.

Kolejnym pomysłem na zorganizowanie rejestracji jest możliwość zapisów przez SMS. Jeśli zbyt dużo Twojego czasu pochłaniają rozmowy przez telefon z pacjentami, zaproponuj im, żeby pisali SMS aby umówić się na wizytę. Dzięki temu będziesz mógł w jednym momencie dnia poumawiać kilka wizyt, co sprawi, że nie będziesz non stop odrywany od codziennych obowiązków.

Weź urlop chociaż raz w roku

Pamiętaj, że odpoczynek od pracy jest bardzo ważny. Pilnuj tego, aby w ciągu roku choć raz wziąć dłuższy urlop. Wyjedź gdzieś za miasto, wyłącz telefon i naładuj baterie. Dzięki temu wrócisz do pracy wypoczęty i z zupełnie nową energią. Pacjenci na pewno docenią, że masz do nich więcej cierpliwości i jesteś bardziej skupiony na swojej pracy.

Próbuj i jeszcze raz próbuj!

Nikt nie ma wątpliwości, że praca lekarza jest służbą i nie zawsze można wyłączyć telefon oraz odciąć się od pracy. Należy jednak próbować – określić czas, którego nikt nie powinien zakłócać. Wprowadzenie kilku drobnych usprawnień pomoże utrzymać równowagę między życiem prywatnym a pracą. Dzięki temu ograniczysz ryzyko wypalenia zawodowego, a Twoi bliscy będą Ci wdzięczni za czas, który im poświęcasz.

5 narzędzi do marketingu medycznego

W dobie Internetu ważne jest, aby Twoja placówka medyczna była dobrze promowana we właściwych kanałach. Marketing medyczny opiera się dziś głownie o digitalowe narzędzia marketingowe, do których można zaliczyć: stronę www, newsletter, kampanie marketingowe SMS i e-mail, social media oraz Google Ads.

Strona www…

powinna być jasna i przejrzysta, aby pacjent miał takie same skojarzenia z kliniką i gabinetem lekarskim. Na stronie powinny znaleźć się najważniejsze informacje, których poszukuje pacjent, czyli: opis działalności, specjalizacje, kontakt z placówką. Upewnij się, że Twoja strona zachęca do odwiedzania, nie przytłacza ilością informacji, a jednocześnie znajduje się na niej wszystko co niezbędne.

Kampanie dla pacjentów

Kolejnym sposobem, który może okazać się przydatny w zwiększaniu liczy pacjentów są kampanie marketingowe SMS i e-mail. Tą drogą możesz przekazywać informacje o rabatach na wybrane zabiegi, albo złożyć życzenia z okazji urodzin dołączając jakiś voucher. Ponadto można wysłać powiadomienie z zaleceniami po zabiegu lub wizycie. Dzięki temu podtrzymujesz relację z pacjentem, dając mu jednocześnie poczucie zaopiekowania i wyjątkowości. Pozytywne emocje pacjenta przełożą się na wyższy poziom zaufania do Twojej kliniki, co podniesie także jej prestiż.

Newsletter…

pozwala na wysyłkę krótkich czasopism w formie elektronicznej, w których możesz udostępnić nowinki dotyczące Twojej kliniki lub artykuł napisany przez jednego z Twoich lekarzy. Newsletter nie musi pojawiać się często, wystarczy że będzie to raz w miesiącu. Dzięki temu możesz zyskać lojalnych pacjentów, którzy widząc, że masz świetnych specjalistów w danej dziedzinie, będą odwiedzać Twoją klinikę częściej.

Pamiętaj jednak, aby przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii, pozyskać najpierw zgody pacjentów na kontakt marketingowy.

Social media…

są kolejnym narzędziem, w których obecność jest dzisiaj konieczna. Współczesny marketing opiera się na dwukierunkowej wymianie informacji, czyli dialogu z klientem, co umożliwia fanpage na Facebooku. Klinika może informować na swojej stronie o ofercie lub prowadzić bloga, a klient włączać się w dyskusję. Ważne jest, aby użytkownik angażujący się w posty na profilu otrzymał odpowiedź pod swoimi wypowiedziami lub w wiadomości prywatnej.

Dzięki Facebookowi możesz także dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Dla przykładu mając klinikę medycyny estetycznej możesz trafić ze swoją reklamą do osób, które wyraziły zainteresowanie stronami powiązanymi z salonami piękności lub SPA w mieście Gdańsk.

Google Ads…

pozwala bardzo dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce Google, co oznacza, że witryna Twojej placówki może wyświetlać się jako pierwszy wynik. Jeśli Twoja kadra pracownicza to głównie lekarze ortopedii lub Twoi specjaliści są najlepsi w tej dziedzinie, to możesz wyświetlać się pod frazą np. „ortopeda Warszawa”.

Bez względu na jaki marketing medyczny się zdecydujesz, dzisiejsze realia pokazują, że bez obecności co najmniej w kilku kanałach komunikacji, ciężko jest budować wizerunek otwartej marki. Profesjonalny online marketing medyczny to dzisiaj must have!

Zobacz również http://egabinet.pl/klinika-w-wyszukiwarce-google/

Certyfikat ISO w placówkach medycznych

Jeśli masz w swojej placówce problem z obiegiem informacji, często występują naruszenia przepisów BHP, albo nie działają inne aspekty Twojej działalności, to mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie – certyfikat ISO dla placówki medycznej, który jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych certyfikatów w Polsce i na świecie. Poniżej prezentujemy najbardziej znane i przydatne certyfikaty dla działalności medycznej.

ISO 9001

Generalnie to jeden z najbardziej znanych systemów do zarządzania jakością, który wykorzystuje cykl Deminga, oznacza to, że każde działanie powinno zostać zaplanowane, wykonane, sprawdzone i ewentualnie poprawione. Co więcej norma 9001 jest neutralną normą, stosowaną przez wiele różnych organizacji na całym świecie. Główne korzyści jakie osiągniesz po wdrożeniu go do swojej placówki medycznej to:

  • Podniesienie prestiżu placówki
  • Usprawnienie działalności
  • Optymalizacja kosztów zakupowych i zapasów
  • Usprawnienie obsługi pacjenta
  •  

ISO 13485

System zarządzania jakością wyrobów medycznych opracowany zgodnie z wymaganiami ISO 9001. Norma skierowana jest nie tylko do producentów i serwisantów sprzętu, ale także organizacji, które dostarczają usługi dzięki sprzętom medycznym. Korzyści wynikające z wdrożenia normy to:

  • Wzrost konkurencyjności i prestiżu firmy
  • Zwiększenie zaufania pacjentów do placówki
  • Podniesienie jakości usług dzięki specyfikacjom
  • Minimalizacja występowania błędów i reklamacji
  • Podniesienie bezpieczeństwa pracowników i pacjentów poprzez analizę ryzyka
  • Wdrażając ISO 13485 można za jednym razem ubiegać się o ISO 9001, ponieważ 9001 jest niejako zawarte w normie dotyczącej wyrobów medycznych.

ISO 45001

Międzynarodowy standard Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, dzięki któremu można zmniejszyć liczbę wypadków i zachorowań przy pracy. Do korzyści płynących z wdrożenia tej normy należą:

  • Tworzenie środowiska przyjaznego dla pracowników
  • Zaangażowany i zmotywowany personel
  • Oszczędności wynikające z rzadszych wypadków przy pracy
  • Identyfikacja ryzyka związanego z wykonywaniem pracy i organizowanie jej w sposób właściwy
  • Uniknięcie kar za naruszenie przepisów BHP

ISO 27001

Norma dotycząca bezpieczeństwa informacji. Jeśli chcesz jak najlepiej dostosować się do przepisów RODO, to na tę normę powinieneś szczególnie zwrócić uwagę. Korzyści z włączenia normy ISO 270001 do organizacji to:

  • Spełnienie wymagań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
  • Zapewnienie bezpieczeństwa danych pacjentów
  • Wzrost zaufania do placówki
  • Tworzenie wizerunku zaangażowanego podmiotu
  • Kontrola nad zasobami w firmie
  • Zapobieganie karom finansowym w przypadku wycieku danych

Który certyfikat wybrać?

Należy zastanowić się jakie problemy lub niedoskonałości posiada Twoja placówka medyczna, a następnie zdecydować, który certyfikat będzie najlepszy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby wdrożyć na przykład ISO 45001 i 27001. Dzięki wdrożeniu co najmniej dwóch certyfikatów zyskujesz większą pewność, że procedury będą przebiegać prawidłowo.

 

Zobacz również : http://egabinet.pl/rodo-w-twojej-placowce-medycznej/

3 sposoby na zwiększenie liczby pacjentów

Rola Internetu we współczesnej komunikacji z pacjentami stale rośnie. Jeżeli chcesz zwiększyć liczbę pacjentów w swojej placówce, właśnie w sieci powinieneś ich szukać. Poniżej prezentujemy najlepsze rozwiązania digitalowe, które gwarantują zwiększenie liczby pacjentów.

  1. Umożliwienie pacjentom rejestracji online

Recepcja telefoniczna coraz częściej nie wystarcza, ze względu na obłożenie osób prowadzących rejestrację. Za tym idą często zajęte telefony i pacjenci, którzy nie mogą umówić się na wizytę. Szybka i wygodna elektroniczna rejestracja pacjenta przez internet znacznie skraca i uprzyjemnia proces umówienia się na wizytę. Jest to szczególnie doceniane wśród osób młodszych, ceniących swój czas i korzystających z nowoczesnych technologii.

Inną rzeczą, która wpływa na zwiększenie znaczenia rejestracji online jest to, że pacjenci poszukują informacji na temat lekarzy i placówek medycznych w Internecie, bo chcą mieć pewność, że trafią do dobrego specjalisty. Rejestracja online gwarantuje, iż pacjent zarejestruje się szybko i prosto, a dzięki powiadomieniom e-mail lub SMS, pacjent dokładnie wie, gdzie i o której ma swoją wizytę.

  1. Umiejętny online marketing

Jednymi z najbardziej fundamentalnych metod online marketingowych jest posiadanie dobrze zaprojektowanej strony www. Co więcej, jeśli dołączy się do tego właściwe prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads (wcześniej znanych jako AdWords), to można mówić o umiejętnym marketingu online.

Strona www powinna być przyjazna dla użytkownika, nie powinna przytłaczać informacjami, a jednak zawierać najważniejsze informacje, których pacjent szuka. Do takich rzeczy należą: opis placówki, specjalizacje, kadra lekarska, kontakt z placówką.

Reklama w Google Ads pozwala bardzo dobrze pozycjonować się w wyszukiwarkach Google. Dla przykładu, strona internetowa placówki z Poznania, która ma najwięcej specjalistów z dziedziny kardiologii,  może wyświetlać się już jako pierwszy wynik pod frazą „kardiolog Poznań”.

  1. Założenie konta Moja firma w Google,

Umożliwia ono m.in. dbanie o satysfakcję pacjentów i tym samym o opinie w wyszukiwarce Google. Dzięki tym narzędziom wzrasta wiarygodność placówki oraz rośnie zaufanie wśród poszukujących informacji. Jeśli już pojawi się negatywna opinia to należy się nią odpowiednio zająć – zweryfikować sprawę i odpowiedzieć w kulturalny sposób. Nie powinno się pozostawiać negatywnych komentarzy bez odpowiedzi właściciela profilu.

Wdrażając powyższe rozwiązania do swojej działalności możesz zwiększyć liczbę pacjentów w placówce, ale także podnieść poziom zaufania do niej. Korzystając zatem z prostych narzędzi można osiągnąć wiele korzyści!

eGabinet to najlepszy program medyczny dla przychodni

egabinet.pl to prosty i przejrzysty program medyczny służący do rejestracji pacjentów i obsługi wizyt. Poznaj jego zalety:

Rejestrowanie pacjentów

Recepcja w szybki sposób zarejestruje nowego pacjenta na wizytę do konkretnego lekarza. W naszym kalendarzu możesz ustawiać dowolne godziny przyjęć oraz ustawiać dni wolne od pracy.

Zobacz więcej: https://www.egabinet.pl/oferta/kalendarz-wizyt/

Jeśli posiadasz swoją stronę www, umożliwiamy także rejestrację online, gdzie pacjenci sami mogą zarejestrować się do lekarzy na konkretną godzinę. To z pewnością spowoduje większą liczbę wizyt w Twojej placówce.

Kartoteka pacjentów

Nie musisz już prowadzić papierowej kartoteki! W naszym programie masz możliwość prowadzenia elektronicznej karty pacjenta ze wszystkimi informacjami o stanie jego zdrowia oraz załącznikami z badań. W historii pacjenta znajdziesz także informacje o poprzednich wizytach.

Dane pacjentów to dane wrażliwe. Doskonale o tym wiemy i zapewniamy najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa danych Twoich pacjentów.

Przeprowadzanie wizyt nigdy nie było takie proste

Wystarczy, że lekarz zdefiniuje swój szablon wizyty, a podczas obecności pacjenta kliknie w odpowiedni szablon odpowiedzi i gotowe! Wizyta trwa krócej, a pacjent otrzymuje komplet informacji i zaleceń.

Komunikacja z pacjentem

Wierzymy, że kontakt kliniki z pacjentem jest bardzo ważny, dlatego po każdej umówionej, odwołanej lub zmienionej wizycie, pacjent otrzymuje powiadomienia SMS.

eGabinet umożliwia także prowadzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych dla pacjentów. Możesz m.in. przekazać rabat na swoje usługi albo złożyć życzenia pacjentowi z okazji jego urodzin. Dzięki takim działaniom nawiążesz z pacjentami jeszcze trwalsze relacje.

Zarejestruj się już dzisiaj lub przetestuj nas całkowicie za darmo przez 14 dni!