5 narzędzi marketingowych do komunikacji z pacjentem

 In Klinika, Lekarz

W dobie Internetu ważne jest, aby Twoja placówka medyczna była dobrze promowana we właściwych kanałach. Najlepszymi rozwiązaniami są digitalowe narzędzia marketingowe, do których można zaliczyć: stronę www, newsletter, kampanie marketingowe SMS i e-mail, social media oraz Google Ads.

Strona www powinna być jasna i przejrzysta, aby pacjent miał takie same skojarzenia z kliniką i gabinetem lekarskim. Na stronie powinny znaleźć się najważniejsze informacje, których poszukuje pacjent, czyli: opis działalności, specjalizacje, kontakt z placówką. Upewnij się, że Twoja strona zachęca do odwiedzania, nie przytłacza ilością informacji, a jednocześnie znajduje się na niej wszystko co niezbędne.

Kolejnym sposobem, który może okazać się przydatny w zwiększaniu liczy pacjentów są kampanie marketingowe SMS i e-mail. Tą drogą możesz przekazywać informacje o rabatach na wybrane zabiegi, złożyć życzenia z okazji urodzin dołączając jakiś voucher lub wysłać zalecenia po zabiegu czy wizycie. Dzięki temu podtrzymujesz relację z pacjentem, dając mu jednocześnie poczucie zaopiekowania i wyjątkowości. Pozytywne emocje pacjenta przełożą się na wyższy poziom zaufania do Twojej kliniki, co podniesie także jej prestiż.

Newsletter pozwala na wysyłkę krótkich czasopism w formie elektronicznej, w których możesz udostępnić nowinki dotyczące Twojej kliniki lub artykuł napisany przez jednego z Twoich lekarzy. Newsletter nie musi pojawiać się często, wystarczy że będzie to raz w miesiącu. Dzięki temu możesz zyskać lojalnych pacjentów, którzy widząc, że masz świetnych specjalistów w danej dziedzinie, będą odwiedzać Twoją klinikę częściej.

Pamiętaj jednak, aby przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii, pozyskać najpierw zgody pacjentów na kontakt marketingowy.

Social media są kolejnym narzędziem, w których obecność jest dzisiaj konieczna. Współczesny marketing opiera się na dwukierunkowej wymianie informacji, czyli dialogu z klientem, co umożliwia fanpage na Facebooku. Klinika może informować na swojej stronie o ofercie lub prowadzić bloga, a klient włączać się w dyskusję. Ważne jest, aby użytkownik angażujący się w posty na profilu otrzymał odpowiedź pod swoimi wypowiedziami lub w wiadomości prywatnej.

Dzięki Facebookowi możesz także dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Dla przykładu mając klinikę medycyny estetycznej możesz trafić ze swoją reklamą do osób, które wyraziły zainteresowanie stronami powiązanymi z salonami piękności lub SPA w mieście Gdańsk.

Reklama w Google Ads pozwala bardzo dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce Google, co oznacza, że witryna Twojej placówki może wyświetlać się jako pierwszy wynik. Jeśli Twoja kadra pracownicza to głównie lekarze ortopedii lub Twoi specjaliści są najlepsi w tej dziedzinie, to możesz wyświetlać się pod frazą np. „ortopeda Warszawa”.

Bez względu na jakie kanały się zdecydujesz, dzisiejsze realia pokazują, że bez obecności co najmniej w kilku z nich, ciężko jest budować wizerunek otwartej marki. Profesjonalny online marketing to dzisiaj must have!

Ostantie Wpisy