Oprogramowanie dla medycyny skierowane jest głównie do przychodni medycznych, które szukają sposobu na lepszą organizację pracy swoich pracowników. Zobacz jakie korzyści osiągniesz jako placówka, jeśli wdrożysz program do kliniki.

Oprogramowanie dla medycyny – korzyści dla pracowników

Dla managerów i właścicieli klinik program powinien dostarczać jakościowych raportów, które pomogą podjąć właściwe decyzje managerskie. Do takich raportów zalicza się na przykład liczba przyjętych pacjentów w danym miesiącu lub liczba odwołanych wizyt. Mając twarde dane, osoba zarządzająca placówką może podjąć kroki, które zoptymalizują pracę kliniki. Dla przykładu jeśli liczba odwołanych wizyt stale rośnie, manager kliniki powinien zastanowić się nad przyczyną zjawiska.

Dla pracowników recepcji program ma za zadanie ułatwić obsługę pacjenta, to znaczy, że umówienie pacjenta na wizytę będzie trwało krótko i będzie proste. Jeśli pacjent poprosi o wydruk podsumowania wizyt lub o inne dokumenty, recepcja będzie w stanie szybko je odnaleźć w programie, wydrukować i przekazać pacjentowi.

Dla lekarzy aplikacja medyczna musi przede wszystkim być prosta i szybka. Oznacza to, że lekarz logując się do panelu doskonale wie jakie wizyty ma dziś obsłużyć. Gdy pacjent będzie siedział na fotelu w jego gabinecie będzie mógł szybko taką wizytę rozpocząć i zakończyć dzięki notatkom tworzonym jednym kliknięciem.

Dodatkową osobą, która zyskuje z wdrożenia to pacjent, który może mieć dostęp do historii wszystkich wizyt lekarskich oraz do elektronicznej dokumentacji medycznej tworzonej przez lekarza podczas wizyty w klinice.

Na rynku dostępnych jest coraz więcej rozwiązań oferujących usługi w zakresie oprogramowania medycznego. Aby wybrać program dostosowany do Twoich potrzeb warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pomogą podjąć właściwą decyzję. Do głównych rzeczy, które należy rozważyć przy wyborze to:

  • Przeznaczenie programu medycznego (placówka prywatna lub NFZ)
  • Niezbędne funkcje
  • Dostęp do programu nie tylko przez komputer stacjonarny, ale także przez telefon, tablet
  • Obsługa techniczna czyli pomoc zespołu tworzącego program

Zobacz naszą ofertę dla przychodni medycznych.

Recommended Posts