Pakiety medyczne dla pacjentów są atrakcyjną formą przyciągnięcia nowych klientów do placówki. Jeśli uważasz, że jest Ci to niepotrzebne, bo klientów masz w nadmiarze, to pomyśl o tych, którzy na co dzień odwiedzają Twoją klinikę. Z pewnością docenią fakt, że myślisz o nich w kategorii partnera, a nie widzisz w nich tylko źródło zarobku. Ponadto, zapewniamy, że przyniesie to znacznie więcej korzyści niż tylko dobre relacje z pacjentem.

Jak tworzyć pakiety medyczne?

Po pierwsze, w pakiecie medycznym warto zawrzeć te badania, których wykonanie przybliży pacjenta do rozwiązania jego problemu. Dla przykładu, może to być zestaw zabiegów laserem frakcyjnym lub pojedynczy zabieg połączony z innymi usługami. Usługi powinny być grupowane w sposób przemyślany. Dodatkowo, taki pakiet powinien być około 20% tańszy w porównaniu z oryginalnymi cenami usług. Pakiety medyczne są po to, aby klienci stali się lojalni wobec marki. Zatem nie patrz na pakiety medyczne jako źródło utraty dochodów. Pakiety medyczne zachęcą pacjenta do  skorzystania z większej liczby zabiegów, których w innym przypadku by nie zrealizował.

Pamiętaj też, że pacjent wybiera pakiet medyczny, ponieważ szuka rozwiązania swojego problemu. Dyskutując z lekarzami, którzy pracują w Twojej placówce, możesz ustalić najczęstsze problemy pacjentów i na tej podstawie przyszykować korzystne pakiety. Jeśli endokrynolog zgłasza, że diagnozuje bardzo dużo zachorowań na niedoczynność tarczycy, być może powinieneś pomyśleć właśnie o pakiecie w kierunku rozpoznania tej choroby.

Korzyści dla przychodni ze sprzedaży pakietów medycznych

Tak jak już wcześniej pisaliśmy, pakiety medyczne pozwolą zdobyć nowych pacjentów i utrzymać obecnych. Usługi, w tym zabiegi medyczne, są dosyć drogie z punktu widzenia przeciętnego Kowalskiego. Pacjent przyjdzie skorzystać z oferty kliniki, jeśli zobaczy korzystniejszą cenę. Skorzysta z niej raz i jeśli przekonasz go jakością, z pewnością wróci jeszcze wielokrotnie.

Pakiety medyczne, które są swojego rodzaju rabatem, stanowią komunikat kliniki do otoczenia – „dbamy o naszych pacjentów, chcemy żeby byli zadowoleni, dlatego oferujemy pakiety w atrakcyjnych cenach”. Taki gest może pomóc w kreowaniu wizerunku marki otwartej na potrzeby pacjentów. Dodatkowo możesz komunikować, że pakiety są idealnym prezentem na urodziny dla bliskiej osoby. Oczywiście należy odpowiednio przemyśleć specjalizację, ponieważ nie każda usługa będzie do tego odpowiednia.

Sezon na pakiety medyczne

W trakcie roku można zauważyć okresy, w których pakiety medyczne są kupowane częściej przez klientów. Pakiety związane z medycyną estetyczną mogą mieć wyższą sprzedaż w sezonie świątecznym, w okresie Walentynek i Dniu Kobiet. To właśnie wtedy mężczyźni chcą zaskoczyć swoje ukochane kobiety pakietami medycyny estetycznej. Jeśli chodzi o pakiety laboratoryjne, zwłaszcza w kierunku alergii, to zainteresowanie nimi będzie rosło w okolicach wiosny i/lub jesieni, kiedy pylenie drzew i roślin jest największe. Dla pozostałych pakietów raczej nie występuje sezonowość, chyba że jest spowodowana epidemią panującą akurat w danym miejscu.

 

Jeśli nie jesteś przekonany do tworzenia pakietów medycznych, spróbuj zaproponować na początku swoim pacjentom trzy opcje. Mów o nich jak o doskonałym prezencie na urodziny, gwiazdkę lub walentynki. To wspomoże Twoje działania i przyciągnie nowych pacjentów lub utrzyma obecnych. Zobacz co jeszcze możesz zrobić, żeby pacjent był zadowolony z wizyty.

Recommended Posts