Dlaczego pacjent nie przyszedł na wizytę?

 In Klinika, Lekarz

Zdarza się, że pacjent nie przyjdzie na wizytę. Gorzej jak kilku pacjentów w ciągu miesiąca nie wstawi się na umówiony termin. Nieodbyte wizyty generują koszty i marnują cenny czas lekarza. Poniżej prezentujemy przyczynę jak i sposoby rozwiązania problemu.

Jedną z najczęstszych przyczyn niepojawienia się na wizycie jest po prostu zapominalstwo. Pacjenci zapominają o wizycie zarejestrowanej u lekarza, szczególnie jeśli muszą pojawić się na wizycie kontrolnej po zabiegu, który odbył się kilka miesięcy wstecz. Czas lekarzy jest bardzo cenny, dlatego należy zapobiec sytuacjom, w których jest on marnowany, tym bardziej jeśli w klinice nie ma pełnego obłożenia.

Rozwiązaniem problemu może być telefon recepcji z przypomnieniem lub program medyczny, taki jak eGabinet, który rozwiązuje problem zapominalskich pacjentów dzięki powiadomieniom SMS i e-mail. System automatycznie wysyła powiadomienia – pacjent otrzymuje je po zapisaniu się na wizytę, przy jej zmianie i odwołaniu, a także dostaje przypomnienie przed wizytą.

Poniżej zaprezentowany został SMS, który pacjent otrzymuje po zarejestrowaniu wizyty w eGabinet.pl.

 

Innym rozwiązaniem może być rejestracja online. Pacjent rejestrując się samemu bardziej pamięta datę wizyty, ponieważ sam ją wybrał. W klinikach i gabinetach lekarskich nie zawsze ma taką możliwość, a terminy są narzucane odgórnie. Pacjent dzięki rejestracji online może także swobodnie sprawdzić dostępność lekarza na najbliższą przyszłość i wie, z jakim wyprzedzeniem powinien planować wizyty. Rejestrację online umożliwiają także programy medyczne, takie jak eGabinet, dzięki czemu szybko można podpiąć widget na własną stronę www.

Wdrażając powyższe rozwiązania zaoszczędzisz czas i pieniądze, a także zwiększysz liczbę odbytych wizyt. Nie zwlekaj i poznaj też inne funkcje eGabinetu, które mogą ułatwić pracę w Twojej klinice lub gabinecie lekarskim.

Ostantie Wpisy