Dlaczego pacjent nie przyszedł na wizytę?

Zdarza się, że pacjent nie przyjdzie na wizytę. Gorzej jak kilku pacjentów w ciągu miesiąca nie wstawi się na umówiony termin. Nieodbyte wizyty generują koszty i marnują cenny czas lekarza. Poniżej prezentujemy przyczynę jak i sposoby rozwiązania problemu.

Jedną z najczęstszych przyczyn niepojawienia się na wizycie jest po prostu zapominalstwo. Pacjenci zapominają o wizycie zarejestrowanej u lekarza, szczególnie jeśli muszą pojawić się na wizycie kontrolnej po zabiegu, który odbył się kilka miesięcy wstecz. Czas lekarzy jest bardzo cenny, dlatego należy zapobiegać sytuacjom, w których jest on marnowany. Jeśli weźmie się pod uwagę to, że w klinice nie ma pełnego obłożenia, to problem pacjentów widmo rośnie na znaczeniu.

Rozwiązaniem problemu może być telefon recepcji z przypomnieniem lub oprogramowanie medyczne takie, jak eGabinet. Program rozwiązuje problem zapominalskich pacjentów dzięki powiadomieniom SMS i e-mail. System automatycznie wysyła powiadomienia. Pacjent otrzymuje je po zapisaniu się na wizytę, przy jej zmianie i odwołaniu, a także dostaje przypomnienie przed wizytą.

Poniżej zaprezentowany został SMS, który pacjent otrzymuje po zarejestrowaniu wizyty w egabinet.pl.

Innym rozwiązaniem może być rejestracja online. Pacjent rejestrując się samemu bardziej pamięta datę wizyty, ponieważ sam ją wybrał. W klinikach i gabinetach lekarskich nie zawsze ma taką możliwość, a terminy są narzucane odgórnie. Pacjent dzięki rejestracji online może także swobodnie sprawdzić dostępność lekarza na najbliższą przyszłość i wie, z jakim wyprzedzeniem powinien planować wizyty. Rejestrację online umożliwiają także programy medyczne, takie jak eGabinet, dzięki czemu szybko można podpiąć widget na własną stronę www.

Wdrażając powyższe rozwiązania zaoszczędzisz czas i pieniądze, a także zwiększysz liczbę odbytych wizyt. Nie zwlekaj i poznaj program do rezerwacji wizyt
eGabinetu, które mogą ułatwić pracę w Twojej klinice lub gabinecie lekarskim.