Według badania przeprowadzonego przez Gemius w lipcu 2016 roku, Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce. Dociera ona do 96% polskich internautów, co daje jej pozycję lidera wśród wszystkich innych wyszukiwarek.
Popularność wyszukiwarki może mieć związek z poszukiwaniem informacji przez nabywców. Jest to etap, który rozpoczyna cały proces zakupu. To jeden z głównych powodów, dla których przychodnie medyczne powinny reklamować się właśnie w wyszukiwarce Google.
Reklama w wyszukiwarce – Google Ads
Narzędzie, które to umożliwia nazywa się Google Ads – system reklamowy pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli konkurencja w Twoim regionie jest bardzo wysoka, to skorzystanie z tego narzędzia pomoże wyróżnić się wśród niej. Dodatkowo zwiększysz świadomość Twojej marki wśród potencjalnych klientów.
Załóżmy, że Twoja placówka znajduje się w Warszawie i specjalizuje się w stomatologii lub ma najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. Kiedy potencjalny klient wpisze w Google ‘dobry lekarz stomatologia Warszawa’, to strona www Twojej placówki może pojawić się jako pierwszy wynik. To powoduje, że klient ma już styczność z Twoją kliniką i jest większe prawdopodobieństwo, że kliknie właśnie w link do Twojej strony www.
Poniżej na zdjęciu przedstawiona jest przykładowa reklama Google. Po wpisaniu frazy ‘oprogramowanie medyczne’ pojawiła się reklama programu egabinet.pl. Reklamę można rozpoznać po małym prostokącie informującym o tym, że pozycja w wyszukiwarce osiągana jest dzięki reklamie w Google Ads.
![](https://egabinet.pl/wp-content/uploads/2018/10/oprogramowanie-medyczne-1-e1540201190938.png)
Przy tworzeniu reklam w Google Ads znaczenie ma kilka kwestii:
- Słowa kluczowe – frazy, na które klinika się reklamuje
- Jakość reklamy – dopasowanie reklamy do oczekiwań szukających
- Docelowa strona www – treści strony odpowiadające na zapytania