3 nowoczesne udogodnienia dla pacjentów w Twojej klinice

Nowoczesne udogodnienia dla pacjentów sprzyjają lepszemu postrzeganiu kliniki i częstszym odwiedzinom. Pacjenci doceniają każde udogodnienia, które sprawiają, że nie muszą długo czekać na załatwienie swoich spraw. Zobacz, jak możesz im ułatwić proces rejestracji.

1. Organizacja kolejki poprzez numerki

Jeśli Twoja klinika jest rozbudowana pod względem gabinetów i stanowisk recepcji, to rozważ organizację kolejki przez numerki. Pacjent przychodząc do kliniki wybiera na ekranie tabletu lub maszyny sprawę z jaką przyszedł. Po kliknięciu w odpowiedni przycisk otrzymuje numer oraz informację, ile osób jest przed nim.

Dla przykładu pacjent przyszedł odebrać wyniki krwi poprzednich badań. Aby nie musiał czekać w kolejce do poboru materiału, kierowany jest do okienka, w którym może odebrać takie wyniki. Dzięki temu unika kolejek i stresu. Jedno stanowisko może może obsługiwać kilka nietypowych i niezajmujących dużo czasu rzeczy. Oznacza to, że oprócz wyników badań, pracownik może organizować kartoteki pacjentów i je wydawać na ich prośbę. Rozwiązanie numerków sprawdza się szczególnie w klinikach, w których można załatwić kilka rzeczy przy różnych stanowiskach.

Innym przykładem przemawiającym na korzyść organizacji kolejki przez numerki, to np. kilka stanowisk o tym samym przeznaczeniu. Jeśli klinika posiada 4 stanowiska poboru krwi, pacjenci będą wywoływani do konkretnych stanowisk zgodnie z kolejnością przybycia i poboru numerka w przychodni. Pozwala to na lepszą organizację pracy personelu oraz minimalizuje konflikty występujące między pacjentami, gdy ktoś próbuje wejść poza kolejnością. Wszystko jest przejrzyste i proste w obsłudze.

2. Rejestracja online dla pacjentów

Pacjenci są świadomi, że w służbie zdrowia wszystko zajmuje sporo czasu. Dodzwonienie się do kliniki, która rejestruje i obsługuje na miejscu wielu pacjentów, graniczy czasem z cudem. Dobrym rozwiązaniem może okazać się rejestracja online. Dzięki niej pacjenci mogą zarejestrować się na wizytę bez konieczności kontaktu z obsługą kliniki. Pacjent wybiera odpowiedni dla niego termin i potwierdza w prosty sposób. Recepcja otrzymuje powiadomienia o każdej wizycie, która została zarejestrowana online, co oznacza, że nic nie umknie jej uwadze. Dodatkowo recepcja ma wgląd w dane pacjenta online, zatem jeśli występuje jakiś konflikt w kalendarzu, można do takiego pacjenta zadzwonić i ewentualnie przełożyć wizytę. Pacjent zaoszczędza czas, a na wizytę do kliniki może umówić się nawet poza godzinami otwarcia przychodni.

Dedykowane rozwiązania umożliwiające rejestrację online dla pacjentów gwarantują różne programy medyczne, które obsługują proces w sposób kompleksowy. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie oprogramowanie medyczne wybrać, żeby być zadowolonym, kliknij tutaj.

3. Kioski do samodzielnej rejestracji w klinice

Jedno z ciekawszych udogodnień dla pacjentów to kioski do samodzielnej rejestracji. Kolejki do rejestracji to nic przyjemnego. Jeśli Twoja klinika boryka się z podobnym problemem, możesz także rozważyć budki do samodzielnej rejestracji pacjenta. Rozwiązania są podobne do tych w McDonald’s, gdzie klienci sami składają zamówienie na ekranie. To pomoże zminimalizować czas oczekiwania pacjentów do rejestracji oraz skieruje ich prosto do gabinetu, dzięki czemu uwolnisz kilka etatów w rejestracji. Zainstalowanie takich innowacyjnych kiosków może też przysłużyć się wizerunkowi kliniki. Pacjenci będą chętniej odwiedzać właśnie Twoją placówkę, bo będą świadomi, że stosujesz nowoczesne rozwiązania nie tylko w gabinetach, ale także przy organizacji pracy przychodni.

Kioski do samodzielnej rejestracji pacjenta, źródło: kioskmarketplace.com