Jakie oprogramowanie medyczne wybrać?

Oprogramowanie medyczne należy wybrać z rozwagą, ponieważ wpłynie to bezpośrednio na jakość świadczonych usług. Jeśli właśnie założyłeś klinikę lub planujesz zmiany w organizacji pracy i personelu swojej kliniki i zastanawiasz się, co powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze programu, mamy dla Ciebie 5 rad, które mogą Ci pomóc w podjęciu decyzji.

Przeznaczenie programu medycznego

Po pierwsze musisz zadać sobie pytanie – jakiego oprogramowania szukasz? Czy ma być ono dla pojedynczego gabinetu lekarskiego czy dla przychodni? Jeśli jest to przychodnia, to pozostaje pytanie czy jest to klinika prywatna, czy mająca umowę z NFZ? Te informacje są o tyle ważne, że nie wszystkie programy medyczne są dostosowanie do każdej z tych kategorii. Niektóre firmy obsługują tylko gabinety i przychodnie prywatne, a inne programy zarówno prywatne, jak i NFZ.

Na podstawie tych informacji możesz zacząć poszukiwać odpowiedniego programu medycznego.

Funkcje

Oprogramowanie medyczne, które wybierzesz dla swoich pracowników, będzie miało ogromny wpływ na jakość ich pracy. Zatem zanim zdecydujesz się na zakup lub zmianę programu, dowiedz się, czy posiada on funkcje, które są istotne z punktu widzenia prowadzonej działalności. Im prostszy program, tym korzystniej dla personelu. Lekarze i recepcja nie mają czasu na żmudne klikanie, dlatego oprogramowanie nie może być przeładowane funkcjami.

Dostęp mobile

Kolejną rzeczą wpływającą na jakość programu medycznego to dostęp do niego z dowolnego miejsca na świecie przez telefon, laptopa lub inne narzędzie przenośne mające połączenie z internetem. Lekarze podczas wizyt nie mają czasu na uzupełnienie notatek, dlatego wygodne jest uzupełnianie ich na przykład po wizytach poza miejscem pracy.

Ponadto, dostęp do aplikacji medycznej z dowolnego urządzenia jest pomocne w sytuacjach kryzysowych, kiedy pacjent potrzebuje natychmiastowej konsultacji, a nie można jej udzielić bez wglądu do kartoteki pacjenta. Takie rozwiązanie doceni lekarz i pacjent, który otrzyma natychmiastową pomoc.

Rozliczenia

Jeśli chodzi o rozliczenia, to tych sposobów jest wiele, zatem można wybrać ten, który będzie najbardziej pasował do charakteru działalności. Dla przykładu można rozliczać się w postaci abonamentu lub jednorazowej licencji. Jeśli chodzi o jednorazowe licencje lub abonament, zazwyczaj są one rozliczane za każde stanowisko komputerowe lub lekarskie. Ta opcja ma wady i zalety. Jeśli wystąpią jakiekolwiek zmiany w strukturze pracowników, trzeba wnioskować o nadanie nowych uprawnień lub ich odebranie. To zabiera czas nie tylko administracji, ale także opóźnia proces wdrożenia nowych lekarzy do kliniki. Dodatkowo takie programy mają zazwyczaj ukryte opłaty za powiadomienia sms lub widget rejestracji online.

Na rynku są również dostępne programy, które rozliczają się za każdą wizytę zarejestrowaną w kalendarzu. Takimi rozliczeniami charakteryzuje się eGabinet, dla którego nie ma znaczenia, ilu pracowników zatrudniasz. Pod uwagę jest brana liczba wizyt zarejestrowana w danym miesiącu w kalendarzu kliniki. Nie ma zatem żadnych dodatkowych opłat, wszystko jest przejrzyste. Jeśli chcesz poznać szczegółowy cennik eGabinetu.

Pomoc techniczna

Ostatnią rzeczą jako warto wziąć pod uwagę to pomoc techniczna. To bardzo ważny aspekt, który pokazuje, jakie podejście do klienta ma firma. Warto poczytać opinie w Google o danym podmiocie lub popytać wśród znajomych lekarzy. Dostawcy oprogramowania, którzy odbierają telefon i wspierają klienta na każdym etapie współpracy, są dla klientów bardzo cenne. Robiąc rekonesans wśród firm z oprogramowaniem medycznym, zwróć uwagę na to, czy konsultanci są pomocni. Będzie to miało duży wpływ na jakość współpracy, która będzie trwać latami.

Już teraz wiesz, co powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze programu medycznego. Podczas dokonywania decyzji, warto też skorzystać z wersji testowej, które zazwyczaj trwają od kilku dni do dwóch tygodni. Taka opcja pomoże Ci w dokonaniu właściwego wyboru. Jeśli chciałbyś poznać nasze oprogramowanie, zachęcamy do rejestracji lub kontaktu z nami.