Niezadowolony pacjent? 5 błędów popełnianych przez przychodnie

Jeśli pacjent jest niezadowolony z Twoich usług lub jego pierwszy wybór to konkurencyjna placówka medyczna, to prawdopodobnie coś robisz źle. Pamiętaj jednak, że nigdy nie jest za późno, żeby to naprawić. Poniżej prezentujemy 5 najczęstszych błędów popełnianych przez przychodnie oraz sposoby ich naprawienia.

Bałagan w kalendarzu

Jeśli prowadzisz kalendarz w formie papieru, może to powodować wiele komplikacji. Pacjenci doceniają, kiedy mają jasność co do terminu wizyty oraz otrzymują powiadomienie przed jej rozpoczęciem. Niestety zdarza się, że recepcja nie zawsze pamięta o przypomnieniu przed wizytą, a pisemne notatki mogą powodować nieporozumienia. Aby tego uniknąć możesz wykorzystać program do elektronicznej rejestracji pacjenta. To bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu rejestracja wizyt w kalendarzu będzie przejrzysta, a pacjenci dobę przed planowaną wizytą otrzymają powiadomienie SMS lub email. Taką opcję gwarantuje właśnie eGabinet – dowiedz się więcej tutaj.

Program do rezerwacji wizyt to także brak kolejek pod gabinetami. W elektronicznym kalendarzu można automatycznie przypisać czas dla każdego rodzaju wizyty, zatem przy umawianiu pacjenta czas wizyty ustawi się sam na podstawie jej rodzaju. Pacjenci dzięki przypomnieniom nie spóźniają się na wizyty i nie gromadzą się w poczekalni tworząc zamieszanie.

Złe opinie w Google

Klienci przed skorzystaniem z usługi bardzo często sprawdzają opinie w internecie, aby mieć pewność, że z wizyty wyjdą zadowoleni, a wydane pieniądze będą dobrze zainwestowane. Dbaj o relacje z pacjentami, żeby później otrzymywać pozytywne komentarze w przeglądarce Google i innych istotnych portalach. Jeśli pacjent będzie wychodził z placówki zadowolony, zachęć go do wystawienia opinii. Możesz też postawić tabliczkę przy rejestracji „Jeśli jesteś zadowolony z wizyty wystaw nam opinię w Google”. Takie działania pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w internecie.

Pamiętaj jednak, że najważniejsze jest nastawienie pracowników kliniki do pacjentów. Aby wytworzyć kulturę dbania o pacjenta, możesz stworzyć system premiowy lub nagrody dla personelu. To pracownicy tworzą atmosferę w klinice i to im powinieneś najpierw uświadomić jak ważna jest relacja klinika-pacjent.

Brak cennika lub wysokie ceny

Nie ma co ukrywać, wysokie ceny zawsze będą odstraszały klientów. Cennik zależy oczywiście od tego, kto jest twoją grupą docelową i jakie świadczysz usługi. Jeśli masz taką możliwość, postaraj się dostosować ceny do tych obowiązujących na rynku. Bardzo ważne jest też to, żeby na stronie www był podpięty cennik. Jeśli go nie ma, pacjenci nabierają podejrzeń, że klinika chce coś ukryć. Co więcej, cennik powinien być dostępny także fizycznie w klinice. Można go postawić w recepcji lub powiesić na ścianie w poczekalni. Otwarte komunikaty dla pacjentów służą wiarygodności kliniki.

Niemiła atmosfera w przychodni

Atmosferę w całej placówce tworzą głównie pracownicy, a ma ona bardzo duży wpływ na utrzymanie obecnych pacjentów i pojawianie się nowych. Pamiętaj, aby dobrze wyszkolić recepcję w zakresie jakościowej obsługi pacjentów. Jeśli Panie na wejściu będą uśmiechnięte i pomocne, klienci będą zrelaksowani i zadowoleni.

Zadbaj także o muzykę i zapach. Możesz w poczekalni puścić odprężającą muzykę, która nie będzie zakłócać pracy personelu. Rozważ także ustawienie w korytarzu świeczek lub kamyczków zapachowych bądź kadzidełek. Przyjemny zapach i odpowiednia muzyka utrzymają pozytywne doznania, dzięki czemu pacjenci będą mieć miłe skojarzenia z twoją kliniką.

Kolejki do lekarzy

Dostęp do specjalistów jest utrudniony w publicznej służbie zdrowia, dlatego pacjenci szukają możliwości w prywatnym sektorze. Zdarza się jednak, że nawet do prywatnego lekarza trzeba poczekać kilka miesięcy. Aby zminimalizować częstotliwość występowania takich sytuacji, zalecamy zatrudnić więcej specjalistów z dziedziny, która jest najbardziej oblegana przez pacjentów.

Co więcej, wizytę lekarską można zoptymalizować. Program medyczny, taki jak eGabinet, umożliwia tworzenie notatek jednym kliknięciem, co skraca wizytę nawet o 5 minut! Oszczędność czasu dzięki elektronicznemu kalendarzowi wizyt pozwala lekarzowi przyjąć tygodniowo kilku pacjentów więcej. To niewątpliwie ogromna korzyść dla całej przychodni medycznej.

Teraz już wiesz, na co musisz zwrócić uwagę przy organizacji pracy i personelu w swojej klinice, aby pacjent nie wyszedł już więcej niezadowolony. Postaraj się obserwować, jak zmienia się otoczenie i dostosowuj się do zachodzących zmian. Kilka usprawnień w klinice może przyczynić się do wzrostu liczby klientów, a co za tym idzie, zwiększenie przychodów kliniki.