Jak pacjenci szukają dobrego lekarza?

Każdy pacjent przed wybraniem lekarza sprawdza jego dostępność i opinie o nim. Wynika to między innymi ze spadku zaufania do lekarzy, o którym pisaliśmy tutaj. Drugim powodem jest chęć uzyskania pomocy na wysokim poziomie, głównie ze względu na angażowany czas i pieniądze przez pacjentów. Poniżej prezentujemy środki i kanały, które są wykorzystywane do wyszukiwania najlepszych lekarzy.

Wyszukiwarka

Dostęp do informacji przez internet jest łatwiejszy niż kiedyś. Aby coś wyszukać, pacjent nie musi korzystać z komputera, ponieważ szybciej znajdzie to, czego szuka mobilnie. Wyszukiwarka internetowa Google jest sposobem, za pomocą którego pacjenci szukają informacji o lekarzach. Dzieje się to między innymi przez wpisanie fraz kluczowych, np.  ‘dobry lekarz stomatolog’, ‘stomatolog poznań’. Aby strona www wyświetlała się pod danymi frazami, należy ją pod tym kątem zoptymalizować. Oznacza to między innymi, że na stronie www powinny znaleźć się właśnie takie frazy, jakie pacjenci wpisują w Google. Jeśli prowadzisz gabinet stomatologiczny, staraj się powtórzyć właśnie tę frazę kilka razy na swojej stronie.

Profesjonalnym pozycjonowaniem stron zajmują się m.in. agencje SEO, które dbają o to, żeby strona www znajdowała się w top 5 w wyszukiwarce Google. Jednak skorzystanie z takiej usługi ma sens w przypadku większej kliniki, która zatrudnia od 10 lekarzy.

Rankingi lekarzy w regionie, plebiscyty

Kolejnym środkiem, który służy do wyszukiwania informacji o polecanych lekarzach, są rankingi tworzone przez lokalne gazety lub plebiscyty. To także bardzo cenne informacje dla innych pacjentów, ponieważ tworzone są one zazwyczaj na podstawie opinii osób, które korzystały już z usług danego lekarza. Warto zatem tworzyć dobrą atmosferę w placówce medycznej lub gabinecie, aby pacjenci wychodzili z niej zadowoleni. Brak dobrej atmosfery to częsty błąd popełniany przez kliniki, o którym pisaliśmy tutaj

Polecenia znajomych

Opinie bliskich i znajomych są najcenniejsze, ponieważ można zakładać, że nie są sponsorowane. Znajomość osób, które polecają danego lekarza lub klinikę potwierdza prawdziwość tych poleceń. Aby te polecenia się pojawiały, klinika i pracownicy kliniki muszą dbać o swoich pacjentów, zapewniać im wysoką jakość obsługi – tylko wtedy pacjenci będą mówić pozytywnie o klinice. Przez wysoki standard obsługi rozumiemy punktualność wizyt, kompleksowy wywiad, profesjonalne podejście do pacjenta podczas rejestracji wizyt.

Podsumowując – jeśli chcesz być dobrym lekarzem, którego będą szukać setki pacjentów rocznie, pamiętaj że kluczową kwestią są doświadczenia pacjentów z kliniką i lekarzami. Zarówno rankingi lekarzy, jak i polecenia znajomych biorą się z opinii osób, które skorzystały z usługi. W związku z tym istotną rzeczą jest tworzenie pozytywnego wizerunku kliniki i gabinetu oraz utrzymywanie właściwych relacji z pacjentami.