3 sposoby na zwiększenie liczby pacjentów

Rola Internetu we współczesnej komunikacji z pacjentami stale rośnie. Jeżeli chcesz zwiększyć liczbę pacjentów w swojej placówce, właśnie w sieci powinieneś ich szukać. Poniżej prezentujemy najlepsze rozwiązania digitalowe, które gwarantują zwiększenie liczby pacjentów.

  1. Umożliwienie pacjentom rejestracji online

Recepcja telefoniczna coraz częściej nie wystarcza, ze względu na obłożenie osób prowadzących rejestrację. Za tym idą często zajęte telefony i pacjenci, którzy nie mogą umówić się na wizytę. Szybka i wygodna elektroniczna rejestracja pacjenta przez internet znacznie skraca i uprzyjemnia proces umówienia się na wizytę. Jest to szczególnie doceniane wśród osób młodszych, ceniących swój czas i korzystających z nowoczesnych technologii.

Inną rzeczą, która wpływa na zwiększenie znaczenia rejestracji online jest to, że pacjenci poszukują informacji na temat lekarzy i placówek medycznych w Internecie, bo chcą mieć pewność, że trafią do dobrego specjalisty. Rejestracja online gwarantuje, iż pacjent zarejestruje się szybko i prosto, a dzięki powiadomieniom e-mail lub SMS, pacjent dokładnie wie, gdzie i o której ma swoją wizytę.

  1. Umiejętny online marketing

Jednymi z najbardziej fundamentalnych metod online marketingowych jest posiadanie dobrze zaprojektowanej strony www. Co więcej, jeśli dołączy się do tego właściwe prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads (wcześniej znanych jako AdWords), to można mówić o umiejętnym marketingu online.

Strona www powinna być przyjazna dla użytkownika, nie powinna przytłaczać informacjami, a jednak zawierać najważniejsze informacje, których pacjent szuka. Do takich rzeczy należą: opis placówki, specjalizacje, kadra lekarska, kontakt z placówką.

Reklama w Google Ads pozwala bardzo dobrze pozycjonować się w wyszukiwarkach Google. Dla przykładu, strona internetowa placówki z Poznania, która ma najwięcej specjalistów z dziedziny kardiologii,  może wyświetlać się już jako pierwszy wynik pod frazą „kardiolog Poznań”.

  1. Założenie konta Moja firma w Google,

Umożliwia ono m.in. dbanie o satysfakcję pacjentów i tym samym o opinie w wyszukiwarce Google. Dzięki tym narzędziom wzrasta wiarygodność placówki oraz rośnie zaufanie wśród poszukujących informacji. Jeśli już pojawi się negatywna opinia to należy się nią odpowiednio zająć – zweryfikować sprawę i odpowiedzieć w kulturalny sposób. Nie powinno się pozostawiać negatywnych komentarzy bez odpowiedzi właściciela profilu.

Wdrażając powyższe rozwiązania do swojej działalności możesz zwiększyć liczbę pacjentów w placówce, ale także podnieść poziom zaufania do niej. Korzystając zatem z prostych narzędzi można osiągnąć wiele korzyści!