3 sposoby na zwiększenie przychodów w klinice

Przychody w klinice to obok PR, prestiżu, ilości specjalistów oraz jakości obsługi pacjenta jeden z najważniejszych aspektów, które mówią o powodzeniu placówki medycznej. W dzisiejszym artykule wskażemy sposoby na zwiększenie przychodów w klinice.

Organizacja pracy

Właściwa organizacja pracy w przychodni pozwala na osiągnięcie większych przychodów. Zastanawiasz się dlaczego? Wizyty lekarskie kojarzone są ze stresem, dlatego wszelkie ułatwienia i przejrzystość działań sprawia, że ten stres jest mniejszy. Finalnie pacjenci lepiej kojarzą Twoją placówkę. Wyobraź sobie, że jesteś pacjentem, próbujesz dodzwonić się do kliniki, która nie odbiera telefonów, ani nie odpisuje na maile. Pacjent po trzecim telefonie się zniechęci i pójdzie do innej kliniki, a Ty stracisz klienta. Innym przykładem jest kwestia zapisów na wizytę. Jeśli recepcja będzie miała niewłaściwie zorganizowaną pracę, to będzie miała problem z rozczytaniem danych pacjenta i terminu wizyty. Takie sytuacje generują stres i niepotrzebny nieład oraz zniechęcenie do kliniki. Zapamiętaj, że właściwa organizacja pracy każdego pracownika daje także większą satysfakcję pracy. Jeśli opisane powyżej problemy są Ci bliskie, to chcieliśmy zwrócić Twoją uwagę na to, że można je łatwo rozwiązać dzięki wdrożeniu programu medycznego. Zajrzyj tutaj: program medyczny dla klinik.

Marketing medyczny

Jeśli konkurencja w Twoim otoczeniu jest silna, pomyśl o wykorzystaniu marketingu medycznego. Pisaliśmy o nim tutaj: marketing medyczny dla kliniki. Zastosowanie wskazówek z załączonego artykułu pozwoli na wyróżnienie kliniki oraz zdobycie nowych klientów, a co za tym idzie – zwiększenie przychodów. Najistotniejszą kwestią jest posiadanie strony www, ponieważ pacjenci bardzo często poszukują informacji w internecie. Jeśli pacjent nie znajdzie strony www z Twoją kliniką, gdzie może poznać specjalistów, cennik oraz inne niezbędne informacje, to nic dziwnego, że telefony w recepcji nie będą się urywać.

Rejestracja online

Dotrzyj do szerokiej grupy pacjentów dzięki marketingowi medycznemu, który może być dobrym punktem wyjścia do zwiększenia przychodów w klinice. Należy jednak pamiętać, że pacjent może trafić na Twoją stronę www, ale nigdy nie umówić się na wizytę. Wynikać to może z tego, że pacjent nie ma czasu na umówienie się na wizytę przez telefon lub linie telefoniczne są ciągle zajęte. W takiej sytuacji tracisz klienta, choć był zainteresowany Twoją ofertą. Niewłaściwe zorganizowanie procesu rejestracji sprawia, że pacjent pójdzie do konkurencji.

Rozwiązaniem na te problemy może być widget rejestracji online. Pacjent będzie mógł zarejestrować się na wizytę przez internet, bez konieczności kontaktowania się z recepcją kliniki. Taka funkcja bardzo upraszcza proces rejestracji pacjenta, ale także oszczędza czas recepcji, która na głowie ma już dość obowiązków.

Sposobów na zwiększenie przychodów w klinice jest wiele. Jeśli będziesz miał na uwadze dobro pacjenta przy każdym etapie obsługi w klinice, to możesz oczekiwać dobrego PR. W konsekwencji przełoży się to na większą ilość pacjentów, a finalnie na zwiększenie przychodów.