Elektroniczna kartoteka pacjenta w ostatnim czasie jest odmieniania przez branżę medyczną we wszystkich przypadkach. Wciąż jednak istnieje wiele osób, które nie dostrzegają korzyści z wdrożenia jej do placówki medycznej. Dla tych, którzy się cały czas zastanawiają, prezentujemy 10 głównych korzyści, które przychodnia medyczna może osiągnąć po wprowadzeniu elektronicznej dokumentacji medycznej.
1. Przejrzysta kartoteka pacjenta
Spis wszystkich pacjentów ze wszystkimi informacjami. Po kliknięciu w wybranego pacjenta można podejrzeć dane osobowe, przebyte wizyty, zalecenia i załączniki dodane do kartoteki. Wszystko jest przejrzyste, żaden pracownik nie musi rozszyfrowywać treści kartoteki, bo wszystko jest napisane elektronicznie.
2. Łatwe wyszukiwanie
Łatwe wyszukiwanie każdego pacjenta po imieniu, nazwisku, peselu, numerze telefonu lub dacie ostatniej wizyty. Nie trzeba wertować kart kilkuset pacjentów, bo w zaledwie kilka sekund można znaleźć kartę pacjenta z wszystkimi jego danymi.
3. Uporządkowanie
Elektroniczna kartoteka pacjenta jest uporządkowana. Dokumenty są posegregowane w sposób transparentny. Lekarz dokładnie wie, gdzie i co znajdzie. Klikając w zakładkę wizyty dokładnie wie, kiedy pacjent był ostatnio w klinice i co mu wtedy dolegało.
4. Wszystko w jednym miejscu
Wszystkie dane pacjenta, w tym informacje o wizytach, są w jednym miejscu. Nie trzeba już wertować kartek, szukać informacji w kilku miejscach. Dodatkowo mamy do dyspozycji podgląd na kalendarz lekarza, dzięki któremu można umówić pacjenta na kolejną wizytę.
5. Dostęp z dowolnego miejsca
Kolejna zaleta – dostęp do kartoteki z dowolnego miejsca.
Nagły przypadek? Pacjent czuje się gorzej, a lekarz nie ma dostępu do jego kartoteki? Nie trzeba być fizycznie w klinice, aby móc zerknąć na ważne informacje. Wystarczy urządzenie, które ma połączenie z internetem, a lekarz lub recepcja będą mogli podejrzeć kartotekę medyczną.
6. Więcej miejsca w szafie i klinice
Przechowywanie tony papierowej dokumentacji zajmuje miejsce w szafach. Po wdrożeniu elektronicznej kartoteki, szafy nie będą już potrzebne. Wykorzystaj swoje wnętrze do postawienia gustownej kanapy, zamiast kolejnej szafy na dokumentację.
7. Uproszczenie pracy
Korzyść dla wszystkich pracowników kliniki – recepcja szybciej odnajduje się w dokumentacji pacjentów; lekarz wypełnia druki w zaledwie kilka minut, dzięki czemu może poświęcić więcej czasu na badanie.
8. Oszczędność czasu
Ogromna oszczędność czasu, która generowana jest podczas wizyty. Lekarz oszczędza aż 5 minut na wypełnianiu elektronicznej kartoteki pacjentów w porównaniu z dokumentacją papierową. Ponadto, klinika oszczędza czas potrzebny na archiwizację dokumentów – w serwisie eGabinet kartoteki pacjentów przechowywane są dożywotnio bez konieczności przenoszenia kilogramów pudeł.
9. Historia wizyt
Spis wszystkich wizyt z datą, informacją o pacjencie, lekarzu prowadzącym wizytę, rodzaju i statusie wizyty. Dodatkowo jest możliwość wyszukania każdej wizyty, która odbyła się w klinice po wymienionych wyżej parametrach.
10. Przejrzyste notatki dla pacjenta
Pacjent otrzymuje przejrzyste zalecenia i dokładnie wie, co i kiedy ma zażyć lub jakie ćwiczenia wykonywać. Pacjenci są bardziej zadowoleni z wizyty, ponieważ w przypadku leków zwiększa się poczucie bezpieczeństwa.