powiadomienia SMS dla pacjentów

Powiadomienia SMS dla pacjentów

W czasach, gdy nowoczesne technologie towarzyszą nam każdego dnia, niemal wszyscy posiadamy telefony komórkowe. Dzięki takiej dostępności do technologii można zastosować zautomatyzowany system wiadomości. Powiadomienia SMS dla pacjentów są doskonałym ułatwieniem w pracy dla każdego gabinetu lub kliniki medycznej.

Powiadomienia SMS dla pacjentów

System wiadomości SMS to korzyści dla pacjentów jak i dla kliniki. Dzięki powiadomieniom SMS przypominającym o umówionej wizycie, pacjent nie musi obawiać się, że zapomni o spotkaniu. Jest to szczególna zaleta w przypadku osób starszych lub miewających problemy z pamięcią. Zapewniając im poczucie bezpieczeństwa związane z przekonaniem o tym, że placówka medyczna przypomni im o umówionym spotkaniu.

SMS to najlepsza forma komunikacji z pacjentami także ze względu na wysoką skuteczność i niską inwazyjność. Częstszy kontakt wpływa na wzrost zaufania i lojalności pacjenta. Jednak wielu pacjentów obawia się prowadzić rozmowy z lekarzem. Obawiają się oni kłopotliwych pytań, na które musieliby odpowiadać w towarzystwie bliskich lub w przestrzeni publicznej. Budowa zaufania jest szczególnie istotna w prywatnych gabinetach i placówkach medycznych. O tym, dlaczego pacjenci nie mówią prawdy w gabinetach lekarskich pisaliśmy już wcześniej.

Ułatwienia dla kliniki i lekarza

Dzięki powiadomieniom SMS dla pacjentów klinika zyskuje pewność, że klient został poinformowany o umówionym spotkaniu. Przekłada się to na mniejszą ilość niezrealizowanych wizyt. Aby zwiększyć efektywność tego rozwiązania istnieje możliwość wprowadzenia reguły „obowiązkowego potwierdzania wizyty”. To ułatwi rejestrację pacjentów i w znacznym stopniu zautomatyzuje ten proces. Podobnie jest w przypadku zmiany terminu wizyty lub jej odwołaniu. Wystarczy, że lekarz wprowadzi stosowną informację w kalendarzu, a system automatycznie powiadomi pacjentów o zmianach za pomocą powiadomienia SMS.

Wiadomości tekstowe to również świetny kanał marketingowy, dzięki któremu zyskujesz niemal natychmiastową możliwość poinformowania swoich klientów o promocjach, rabatach i nowych usługach. W ramach realizacji programów zdrowotnych możesz zapraszać swoich pacjentów na badania, oraz poinformować ich o dostępności wyników, gdy te będą już gotowe. Możesz również informować ich o wcześniejszych terminach wizyt, gdy te będą możliwe. To z pewnością pozytywnie wpłynie na relacje między kliniką a pacjentem.