Aplikacja medyczna wspierająca klinikę

Aplikacja medyczna wspierająca procesy zachodzące w klinice musi zawierać kilka ważnych modułów i funkcji. Aby dobrze dostosować aplikację do potrzeb danego podmiotu, należy najpierw dokonać weryfikacji potrzeb. Poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć, aby wdrożenie aplikacji medycznej wiązało się z realnymi korzyściami.

Weryfikacja potrzeb kliniki

Jeden z ważniejszych kroków, które należy podjąć przed wyborem aplikacji medycznej to weryfikacja potrzeb wszystkich pracowników placówki. W tym kroku należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy placówka medyczna będzie przyjmować prywatnie, czy też na NFZ. Ma to kluczowe znaczenie jeśli chodzi o późniejsze rozliczenia z NFZ.

Kolejną rzeczą, którą należy rozważyć to specjalizacje lekarzy, które będą obsługiwane przez klinikę. Jeśli klinika zajmuje się stomatologią lub fizjoterapią, to przy wyborze aplikacji należy zwrócić uwagę na to, aby takie moduły posiadała. Bez uwzględnienia tych potrzeb lekarzom może być ciężej obsługiwać wizyty, a z założenia program ma ułatwiać pracę, a nie ją utrudniać.

Interfejs czyli wygląd aplikacji będzie miał ogromne znaczenie dla wszystkich użytkowników kliniki, ale w szczególności dla recepcji, która pracuje na co dzień z kalendarzem. Stąd zarządzanie wizytami musi być proste i intuicyjne, żeby pracownicy recepcji mogli sprawni pracować.

Przegląd dostępnych opcji na rynku i testowanie

Drugim krokiem jest przegląd dostępnych opcji na rynku i ich przetestowanie. Opcja testowania jest bardzo ważna, jeśli dany producent oprogramowania nie chce się na to zgodzić to powinien to być dla nas znak ostrzegawczy. Wersje testowe trwają zazwyczaj 14 dni, dzięki czemu można poznać wszystkie funkcje programu.

Wybór aplikacji i jej wdrożenie

Kolejnym krokiem jest wybór aplikacji, który wiąże się z bardzo ważną kwestią czyli wdrożeniem do kliniki. Jeśli wdrożenie się nie powiedzie, to może mieć to katastrofalne skutki dla przychodni. Przez wdrożenie rozumie się nie tylko instalację programu lub jego konfigurację, ale także właściwe zrozumienie funkcji przez wszystkich pracowników kliniki. Aplikacja medyczna musi być zrozumiana przez pracowników, ponieważ wpływa to bezpośrednio na jakość i wydajność ich pracy. Dlatego istotne jest, aby producent aplikacji medycznej po podpisaniu umowy stanął na wysokości zadania i zaangażował się w wdrożenie.

Właściwe przejście przez powyższe kroki powinno doprowadzić klinikę do wyboru właściwej aplikacji medycznej. Zobacz na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze programu medycznego.