Kolejki do rejestracji w przychodni bywają męczące nie tylko dla pracowników placówki medycznej, ale także i dla samych pacjentów. Sprawdź co możesz zrobić, aby zwiększyć komfort wszystkim osobom przebywającym w klinice, w tym pracownikom i klientom.
Różnorodne godziny przyjęć
Jeśli zauważysz, że w wybranych godzinach jest zwiększone natężenie ruchu w klinice, postaraj się rozłożyć pracę lekarzy w równomierny sposób. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, bo klinika jest ograniczona przestrzenią czyli gabinetami, w których lekarze przyjmują oraz grafikiem lekarskim. Lekarze zazwyczaj przyjmują w wielu klinikach jednocześnie i nie mają elastycznych godzin przyjęć. Jeśli zatem to jest niemożliwe to usprawnij pracę w taki sposób, aby pacjenci byli umówieni na konkretną godzinę i żeby nie czekali pod gabinetem kilku godzin – chyba, że wynika to z nieprzewidzianych sytuacji.
Zatrudnienie dodatkowego personelu
Przez kolejki do rejestracji w przychodni rozumie się zarówno osoby oczekujące do stanowiska recepcji w klinice jak i te czekające na termin wizyty lekarskiej. W tych sytuacjach dobrym rozwiązaniem może być zatrudnienie dodatkowych osób do recepcji, które obsłużą wzmożony ruch w przychodni. Jeśli dany specjalista np. chirurg ma umówione wizyty trzy miesiące na przód, to właściciel kliniki może pomyśleć nad zatrudnieniem kolejnego specjalisty z tej dziedziny.
Rejestracja online
Kolejnym sposobem na zmniejszenie kolejek do rejestracji jest zainstalowanie modułu rejestracji online. Rejestracja online odciąża recepcję, która odbiera wtedy znacznie mniej telefonów i nie musi obsługiwać każdego pacjenta. Osoba, która chce zarejestrować się online sama wybiera specjalistę i termin oraz potwierdza swoją wizytę. Więcej o korzyściach pisaliśmy tutaj: Rejestracja pacjentów przez internet: korzyści i zagrożenia.
Kioski do samodzielnej rejestracji w klinice
Kioski to stojące stanowiska, w których pacjent sam może dokonać rejestracji. Przypominają stanowiska z McDonald’s w których klienci dokonują zakupu jedzenia. To tak naprawdę prosty tablet lub monitor z klawiaturą. Pacjent może dokonać przy tym stanowisku rejestracji wizyty lub potwierdzić swoją obecność w klinice. Dzięki temu rozwiązaniu pacjenci częściej odwiedzą klinikę, ale przede wszystkim kolejki do rejestracji zmniejszą się. Więcej o kioskach pisaliśmy tutaj: 3 udogodnienia dla pacjentów w Twojej klinice